הוראות הפעלה לערכת גידול ביתית

תודה שקניתם ערכת גידול פטריות ביתית של מיקוטופיה

שלב 1:  באמצעות סכין חדה ונקייה נעשה חתך בצורת X בגודל של כ 2-3 ס”מ במרכז שקית ערכת הגידול (חתך קטן עוזר למנוע את התייבשות הערכה לפני הזמן ולהפיק פטריות גדולות יותר במקום הרבה פטריות קטנות).

שלב 2: נמלא את המרסס שקיבלנו בערכה במים ונרסס את ה X שעשינו לפחות 3 פעמים ביום כדי לשמור על רמת לחות גבוהה (פטריות הצדף זקוקות לכ80% לחות באוויר, בבתים ממוזגים או יבשים מומלץ לרסס יותר פעמים ביום כדי למנוע את התייבשות המצע), יש להמשיך לרסס את ה X כל עוד הערכה עדיין מפיקה פטריות (כ 3-4 מחזורי גידול)

שלב 3: לאחר כמה ימים מביצוע החתך פטריות קטנות יתחילו לצוץ, יש להמשיך לרסס כאמור בשלב 2, בכל יום הפטריות מכפילות את גודלן ותוך כמה ימים הפטריות יגיעו לגודלן הסופי.

שלב 4: כאשר ראשי הפטריות מתיישרים לצורת מדף נדע שהגיע הזמן לקטוף את הפטריות (ברעמת האריה ה”קוצים” יתחילו להתארך) אם לא בטוחים תמיד אפשר לשלוח לנו תמונה ולשאול.

 את הקטיף מבצעים באמצעות תפיסת בסיס הפטרייה וסיבוב תוך משיכה עדינה עד ניתוק מהמצע או באמצעות חיתוך בסיס הפטרייה עם סכין. (מומלץ לקטוף את הפטריות לפני שהן כבר ישרות לחלוטין, ככל שהן “צעירות” יותר טעמן עדין יותר ומרקמן טוב יותר).

שלב 5: מחזור גידול שני – לאחר שקטפנו את מחזור הגידול הראשון נרצה להרוות את מצע הגידול במים מחדש, לשם כך נרסס     כ 10-15 ריסוסים 3 פעמים ביום למשך יומיים (המטרה כאמור – להחזיר לחות למצע הגידול)  לאחר מכן נמשיך לרסס 2-3 ריסוסים 3 פעמים ביום כרגיל עד הופעת פטריות נוספות.

* שימו לב, אם הערכה התייבשה מדיי יש לדלג לשלב 6 (מרגישה קלה מאוד, לא ניתן לראות לחות בשקית).

שלב 6: מחזור גידול שלישי (או מחזור גידול שני במצע יבש מאוד)

בשלב זה מצע הגידול שלנו עדיין מכיל הרבה חומרי תזונה אבל הפטריות שגדלו ספגו חלק גדול מהמים וכעת המצע יבש מדיי.

באמצעות מספריים נחתוך את החלק העליון של שקית הגידול ונוציא את קוביית מצע הגידול מתוך השקית, את הקובייה נשרה במים למשך 12-24 שעות (מומלץ להניח משקולת על המצע כדי להחזיקו מתחת למים ולאפשר ספיגה מירבית) לאחר ההספגה נחזיר את המצע אל שקית הגידול נקפל את החלק העליות שחתכנו בחזרה על שקית הגידול ונדביק עם סלוטייפ או גומיה (רק להחזיק את השקית סגורה) נמשיך לרסס את הערכה כרגיל, תוך כמה ימים יופיעו פטריות חדשות, נמשיך לפי ההנחיות בשלב 3.

שלב 7: לאחר כ3-4 מחזורי גידול ייגמרו חומרי התזונה שבמצע הגידול, בשלב זה אפשר לפזר את מעצ הגידול שלנו (ללא השקית) בגינה כדשן איכותי מאוד, בתנאים מתאימים יכולות לגדול מהמצע עוד פטריות במידה ותנאי הסביבה ומזג האוויר יאפשרו זאת.

 

אנו מקווים שנהניתם לגדל את הפטריות שלנו, ומזמינים אתכם לשלוח לנו תמונות של ערכת הגידול ושלבי הגידול ולקבל 10% הנחה על רכישת הערכה הבאה (שאלו אותנו על ההנחה בווטסאפ).

אנחנו זמינים לכל שאלה לכל אורך חיי הערכה, מהרגע שקיבלתם אותה ועד המחזור האחרון.

מיקוטופיה – חוות הפטריות

 

בקרוב יעלה לאתר סרטון הוראות הפעלה

דילוג לתוכן